2 Mart 2014 Pazar

Melih Anık, "ipimle kuşağım" demek yerine, "bilimsel veriler"le yazıyor...

Oyun'un notu: Tiyatro yazarı Melih Anık, yazılarından yalnızca 150 sözcüklük bir alıntı yapılabilmesine izin verdiği için, 150'nci sözcükten fazlasını okumak isteyen okurlarımız, en aşağıdaki linki tıklayabilirler!

***

TÜSAK: Bir Yazıma Yapılan Yorumlardan Çıkan Tartışma

Melih Anık
2 Mart 2014

Eleştirmen , yazar, Andante Dergisi’nin Genel Yayın Yönetmeni Serhan Bali "TÜSAK Yasa Taslağı'nın Bazı Maddeleri ile İlgili Görüşlerim" başlıklı yazımın "link"ini (http://melihanik.blogspot.com.tr/2014/02/tusak-yasa-taslagnn-baz-maddeleri-ile.html) "facebook"daki sayfasında paylaştı. Yazımla ilgili bazı yorumlar yapıldı, ben de yorumlara yorumlar yazdım. Ben kendi yorumlarımı aşağıda topladım. Gerek yazım, gerekse yorumlarım benim düşüncelerimi özetliyor:

Barolar Birliği ile yapılan İşbirliği Deklarasyonu'nu, Bilgi Üniversitesi'nde Bakanlık ile yapılan toplantıyı, Kültür Sanat Sen Çalıştayı'ndaki farklı sesleri ve de Sonuç Bildirisi üzerine çıkan tartışmaları; Oyunculuk Sendikası'nın 3 Mart tarihli toplantı ile ilgili çağrılarını; Özerk Sanat Konseyi Yasa Taslağı'nın '90'lı yıllardan beri rafta durmasını; bir türlü bir araya gelemeyen sanatçıları/oyuncuları; Ses Tiyatrosu Toplantısı'nı; Tiyatro Yardımları ardından bölünen tiyatro camiasını, İBBŞT ile ilgili sonuç alınamayan Özgürlük Parkı eylemlerini; TÜSAK Yasa Tasarısı'nı tartışmak için düzenlenen Pera Müzesi toplantısına sadece 19 kişinin gelmesini, Bakanlığı mahkemeye verme girişimlerinin boşa çıkmasını hatırlayarak yukarıdaki yorumları yazmadan önce uzun uzun düşünmenizi dilerdim. O zaman belki AYIBIN nerede olduğunu, asıl meşrulaştırmanın ezbere konuşmaktan geçtiğini anlardınız.

(Kaynak: Düşünceler)