23 Mayıs 2014 Cuma

Anık'ın yazısı içindeki "Yiğit Sertdemir" adı geçen bölümleri sunuyoruz!


Oyun'un notu: Tiyatro yazarı Melih Anık, yazılarından yalnızca 150 sözcüklük bir alıntı yapılabilmesine izin verdiği için, 150'nci sözcükten fazlasını okumak isteyen okurlarımız, en aşağıdaki linki tıklayabilirler!

***

Son oyunu seyredene kadar Yiğit Sertdemir'den 

Yiğit Sertdemir'in uyarlayıp yönettiği Kral (Soytarım) Lear 

Sertdemir, hoşuna giden, kendisini heyecanlandıran

Sertdemir kendi zekâsını

Ben oyunun ismini duyduğumda Yiğit Sertdemir'in  

Ancak Sertdemir yer yer eklemeler yapmış olmasına rağmen Kral Lear’in


Sertdemir, son zamanlarda


Sertdemir'in sahnelemesi (...) Yiğit Sertdemir 

İsimden yola çıkıp zorlayarak bir yere varırsınız ama Sertdemir 

Aslına bakarsanız ben Yiğit Sertdemir'i metne göre eleştirmek istemiyorum. 

Zira Sertdemir ikinci perdede Soytarı'yı Kral yapıyor. 

Öte yandan Sertdemir, Kral Lear, 

Yiğit Sertdemir, oyununda, diğer iki kız 

Sertdemir'in yorumundan anladığımız Lear,

Yiğit Sertdemir her şeyi birbirine karıştırmış gibidir.

Ben Yiğit Sertdemir'in de okuduğuna inanıyorum. 

Yiğit Sertdemir'in sahnelemesinde 

Sertdemir, sahneyi bana maymunu hatırlatan giysileri içinde soytarılarla doldurmuş,

Sertdemir, iyi oyunculara da yazık etmiş.

Sertdemir'in kendi oyunlarındaki incelikleri bulamadım.

Sertdemir, sahne büyüsünü bozmuş ve fazlaca göstermiş. 

Hadi yönetmen kendine göre özgürlüğünü kullanmış olsun, esere falan boş verelim, Yiğit Sertdemir'in (...) Sertdemir'in 

Uyarlayan ve Yöneten: Yiğit Sertdemir

Sahne Tasarımı: Candan Seda Balaban, Yiğit Sertdemir



***

Lütfen tıklayınız: "Başarısız Bir Shakespeare Uyarlaması: Kral (Soytarım) Lear (İKSV 19.İstanbul Tiyatro Festivali)"

***

Ayrıca bakınız:

Melih Anık, PROTOKOLe at gözlüğüyle değil kendi gözlüğüyle bakıyor!

Genco Erkal başta olmak üzere samimiyetsizlere ders veren Anık yazdı


"Yazı yazma hastalığından muzdarip" Melih Anık, estetik tatlar katıyor...


Melih Anık, "On dönüm bostan yan gel yat Osman!" demeden yazıyor...


Melih Anık, "ipimle kuşağım" demek yerine, "bilimsel veriler"le yazıyor...


Melih Anık, "İFTİRA MÜTALÂASI" yazarı Üstün Akmen'gilleri eleştirdi!...


Coşkun Büktel, Bulunmaz'ın retweet'lediği Anık'ın tweet'ini retweet'ledi!


Hilmi Bulunmaz, Coşkun Büktel ile Melih Anık arasında da köprü oldu...


Gerçek ve somut tiyatro tartışması dergilerde değil İnternet'te yapılıyor!


LİNÇÇİ tiyatro dergilerinin çanak yaladığı bu süreçte, İnternet interaktif!


Tiyatro dergilerinin nal (reklâm) topladığı bir süreçte, İnternet gayet net!


Tiyatro ödülleri hakkında bu kadar net, bu kadar somut yazı yazılmadı!


Tiyatro esnafı bir yerden bir ekmek ararken Melih Anık ikirciksiz yazıyor


Sığ sularda solucan hâline gelen tiyatrocular varken bu yazı da okunur!


Tiyatronun yozlaşması için POT üstüne POT kıran DOT'a DOsTlukla...


Bilime, edebiyata, estetiğe ve sanata önem veren Melih Anık yine yazdı

Melih Anık, işlevsiz ve yararsız yapay eleştiri tezgâhı TEB'i eleştiriyor...