Oyun'un notu: Tiyatro yazarı Melih Anık, yazılarından yalnızca 150 sözcüklük bir alıntı yapılabilmesine izin verdiği için, 150'nci sözcükten fazlasını okumak isteyen okurlarımız, en aşağıdaki linki tıklayabilirler!
***
Tiyatro Eleştirisi Üzerine 19. İstanbul Tiyatro Festivali Kuram Atölyesi'nde Söyle(yeme)diklerim
Melih Anık
25 Mayıs 2014
Maalesef medyada tiyatro eleştirisi için yeterli alan yok. Tiyatroya ödül vermeyi iş edinen Tiyatro Eleştirmenleri Birliği Derneği, sorumlulukların ve görevlerinin bilincinde değildir. Tiyatro eleştirisinin yaygınlaşması, dünyamızda daha çok yer edinmesi için genç eleştirmenlerin desteklenmesi, aranıp bulunması, ortaya çıkarılması gerekir. Eleştiri hakkının savunulması, intihal yapan, MÜTALÂA yazan, abuk sabuk çıkışlar yapan, uluslar arası ilişkilerde kişiselleştirmiş keyfi ve prestiji öne çıkaran, ödül korkusu yaratan bir anlayışla, mümkün değildir. Tiyatro Eleştirmenler Birliği Derneği, geçmiş eleştirmenleri saygıyla anacak fırsatlar yaratmalı ve Genç Eleştirmen Ödülü vermelidir. (TEB üyeleri jüri üyesi oldukları tiyatro ödüllerinde çınar bir eleştirmen adına ödül koymayı bile akıllarına getirmiyor. Ödül deyince sadece kendilerini düşünüyor.) Balık baştan kokar sözü TEB için geçerlidir. Tiyatro eleştirisi de TEB nedeniyle kokmaktadır.
Masamın karşısında duran ve yazılarımı yazarken gözümün önünden ayırmadığım iki kağıt var. Birinin üstünde şu yazılı:
Gördüğünü, düşündüğünü söyle
Tepkini dile getir
Samimi ol
Teorilere aldırma, kendi teorini yarat
İyi olanı öv kötü olanı cesaretle yer
Sorgula.
(Kaynak: Dokunuş)
***
Not: Küçük harfle yazılan "mütalâa" sözcüğünü büyük harfle vurgulayıp link verdik!
***
Ayrıca bakınız:
Melih Anık, PROTOKOLe at gözlüğüyle değil kendi gözlüğüyle bakıyor!
Genco Erkal başta olmak üzere samimiyetsizlere ders veren Anık yazdı
Melih Anık, "ipimle kuşağım" demek yerine, "bilimsel veriler"le yazıyor...
Melih Anık, "İFTİRA MÜTALÂASI" yazarı Üstün Akmen'gilleri eleştirdi!...
Coşkun Büktel, Bulunmaz'ın retweet'lediği Anık'ın tweet'ini retweet'ledi!
LİNÇÇİ tiyatro dergilerinin çanak yaladığı bu süreçte, İnternet interaktif!
Tiyatro dergilerinin nal (reklâm) topladığı bir süreçte, İnternet gayet net!
Tiyatro ödülleri hakkında bu kadar net, bu kadar somut yazı yazılmadı!
Tiyatro esnafı bir yerden bir ekmek ararken Melih Anık ikirciksiz yazıyor
Sığ sularda solucan hâline gelen tiyatrocular varken bu yazı da okunur!
Tiyatronun yozlaşması için POT üstüne POT kıran DOT'a DOsTlukla...
Bilime, edebiyata, estetiğe ve sanata önem veren Melih Anık yine yazdı
Melih Anık, işlevsiz ve yararsız yapay eleştiri tezgâhı TEB'i eleştiriyor...
Anık'ın yazısı içindeki "Yiğit Sertdemir" adı geçen bölümleri sunuyoruz!
***
Tiyatro Eleştirisi Üzerine 19. İstanbul Tiyatro Festivali Kuram Atölyesi'nde Söyle(yeme)diklerim
Melih Anık
25 Mayıs 2014
Maalesef medyada tiyatro eleştirisi için yeterli alan yok. Tiyatroya ödül vermeyi iş edinen Tiyatro Eleştirmenleri Birliği Derneği, sorumlulukların ve görevlerinin bilincinde değildir. Tiyatro eleştirisinin yaygınlaşması, dünyamızda daha çok yer edinmesi için genç eleştirmenlerin desteklenmesi, aranıp bulunması, ortaya çıkarılması gerekir. Eleştiri hakkının savunulması, intihal yapan, MÜTALÂA yazan, abuk sabuk çıkışlar yapan, uluslar arası ilişkilerde kişiselleştirmiş keyfi ve prestiji öne çıkaran, ödül korkusu yaratan bir anlayışla, mümkün değildir. Tiyatro Eleştirmenler Birliği Derneği, geçmiş eleştirmenleri saygıyla anacak fırsatlar yaratmalı ve Genç Eleştirmen Ödülü vermelidir. (TEB üyeleri jüri üyesi oldukları tiyatro ödüllerinde çınar bir eleştirmen adına ödül koymayı bile akıllarına getirmiyor. Ödül deyince sadece kendilerini düşünüyor.) Balık baştan kokar sözü TEB için geçerlidir. Tiyatro eleştirisi de TEB nedeniyle kokmaktadır.
Masamın karşısında duran ve yazılarımı yazarken gözümün önünden ayırmadığım iki kağıt var. Birinin üstünde şu yazılı:
Gördüğünü, düşündüğünü söyle
Tepkini dile getir
Samimi ol
Teorilere aldırma, kendi teorini yarat
İyi olanı öv kötü olanı cesaretle yer
Sorgula.
(Kaynak: Dokunuş)
***
Not: Küçük harfle yazılan "mütalâa" sözcüğünü büyük harfle vurgulayıp link verdik!
***
Ayrıca bakınız:
Melih Anık, PROTOKOLe at gözlüğüyle değil kendi gözlüğüyle bakıyor!
Genco Erkal başta olmak üzere samimiyetsizlere ders veren Anık yazdı
"Yazı yazma hastalığından muzdarip" Melih Anık, estetik tatlar katıyor...
Melih Anık, "On dönüm bostan yan gel yat Osman!" demeden yazıyor...
Melih Anık, "ipimle kuşağım" demek yerine, "bilimsel veriler"le yazıyor...
Melih Anık, "İFTİRA MÜTALÂASI" yazarı Üstün Akmen'gilleri eleştirdi!...
Coşkun Büktel, Bulunmaz'ın retweet'lediği Anık'ın tweet'ini retweet'ledi!
Hilmi Bulunmaz, Coşkun Büktel ile Melih Anık arasında da köprü oldu...
Gerçek ve somut tiyatro tartışması dergilerde değil İnternet'te yapılıyor!
LİNÇÇİ tiyatro dergilerinin çanak yaladığı bu süreçte, İnternet interaktif!
Tiyatro dergilerinin nal (reklâm) topladığı bir süreçte, İnternet gayet net!
Tiyatro ödülleri hakkında bu kadar net, bu kadar somut yazı yazılmadı!
Tiyatro esnafı bir yerden bir ekmek ararken Melih Anık ikirciksiz yazıyor
Sığ sularda solucan hâline gelen tiyatrocular varken bu yazı da okunur!
Tiyatronun yozlaşması için POT üstüne POT kıran DOT'a DOsTlukla...
Bilime, edebiyata, estetiğe ve sanata önem veren Melih Anık yine yazdı
Melih Anık, işlevsiz ve yararsız yapay eleştiri tezgâhı TEB'i eleştiriyor...
Anık'ın yazısı içindeki "Yiğit Sertdemir" adı geçen bölümleri sunuyoruz!