21 Haziran 2014 Cumartesi

Tiyatro dergileri eleştiri sürecinin dışına savrulurken Melih Anık yazıyor

Oyun'un notu: Tiyatro yazarı Melih Anık, yazılarından yalnızca 150 sözcüklük bir alıntı yapılabilmesine izin verdiği için, 150'nci sözcükten fazlasını okumak isteyen okurlarımız, en aşağıdaki linki tıklayabilirler!

***

Tiyatro Stüdyosu: "Her Yıl Kuşlar Geri Gelir" (Jez Butterworth- Ahmet Levendoğlu)

Melih Anık
21 Haziran 2014

Ben rejinin "uyur gezerliği" esas almasını bekledim. Karanlık içinde aydınlanan insanlar, kendine mi yoksa karşısındakine mi konuşuyor anlaşılmıyor; orada birlikteler mi yoksa herkes kendi dünyasında mı? Akan bir nehir içinde zamanın durduğu anlar vardır. O nehrin akışına kapılmış balık ne yapar? Bunlar, oyunu çok karmaşık hâle getirecekti eminim. Bunun için Ahmet Levendoğlu  tiyatral oyunlardan kaçınarak hikâyeyi doğrudan anlatmış. Ben sahnede, TV'lerde gördüğüm mal pazarlama programları tonu hissettim, hayatlar pazarlanıyordu (sanki). İçinde siz de varsınız!  Tüketim toplumu vurgusuna dikkat çekilmiş gibi geldi bana. Bugünün seyircileri olan tüketicilere bu tarzda bir anlatımı çok da yanlış bulmuyorum. Bu açık anlatım düzeni. Levendoğlu, hem doğrudan (düz) anlatarak hem de sahneyi çok ışıklı yaparak (Işık tasarım: F. Kemal Yiğitcan) bence  hikâyeyi "çok aydınlatmış". Oysa metnin içinde gölgeler gördüm, siyah beyaz arasında grinin onlarca tonunu gördüm. Zengin bir kadın biliyorum, müze yaptığı evde eşyaların gölgeleri kaybolacak diye duvarlara, tavanlara, döşemelere  o eşyaların gölgelerini çizdirmiş. Ben oyunda dekora sinmiş gölgeleri görmek istedim. Seyirci olarak bana

(Kaynak: Düşünceler)

***

Ayrıca bakınız:

Melih Anık, PROTOKOLe at gözlüğüyle değil kendi gözlüğüyle bakıyor!

Genco Erkal başta olmak üzere samimiyetsizlere ders veren Anık yazdı


"Yazı yazma hastalığından muzdarip" Melih Anık, estetik tatlar katıyor...


Melih Anık, "On dönüm bostan yan gel yat Osman!" demeden yazıyor...


Melih Anık, "ipimle kuşağım" demek yerine, "bilimsel veriler"le yazıyor...


Melih Anık, "İFTİRA MÜTALÂASI" yazarı Üstün Akmen'gilleri eleştirdi!...


Coşkun Büktel, Bulunmaz'ın retweet'lediği Anık'ın tweet'ini retweet'ledi!


Hilmi Bulunmaz, Coşkun Büktel ile Melih Anık arasında da köprü oldu...


Gerçek ve somut tiyatro tartışması dergilerde değil İnternet'te yapılıyor!


LİNÇÇİ tiyatro dergilerinin çanak yaladığı bu süreçte, İnternet interaktif!


Tiyatro dergilerinin nal (reklâm) topladığı bir süreçte, İnternet gayet net!


Tiyatro ödülleri hakkında bu kadar net, bu kadar somut yazı yazılmadı!


Tiyatro esnafı bir yerden bir ekmek ararken Melih Anık ikirciksiz yazıyor


Sığ sularda solucan hâline gelen tiyatrocular varken bu yazı da okunur!

Tiyatronun yozlaşması için POT üstüne POT kıran DOT'a DOsTlukla...

Bilime, edebiyata, estetiğe ve sanata önem veren Melih Anık yine yazdı

Melih Anık, işlevsiz ve yararsız yapay eleştiri tezgâhı TEB'i eleştiriyor...

Anık'ın yazısı içindeki "Yiğit Sertdemir" adı geçen bölümleri sunuyoruz!


Anık (Üstün Akmen'in hukuku yaralayan MÜTALÂA metnini) unutmuyor!

Tiyatro yazarlığında "yüzde yüz"e en yakın yazarlardan biri: Melih Anık!


Melih Anık, kişisel çıkar gözetmediği için nesnel değerlendirme yapıyor!


Ostermeier süte su katıp yumurtasız omlet yapmış yada Ibsen'siz Ibsen.


Tiyatro sanatının gelişmesi için çalışan Melih Anık'ın yazısını okuyun...