24 Eylül 2014 Çarşamba

Masalcı nine gibi olmayan Anık izleyip okuduktan sonra eleştiri yazıyor...

Oyun'un notu: Tiyatro yazarı Melih Anık, yazılarından yalnızca 150 sözcüklük bir alıntı yapılabilmesine izin verdiği için, 150'nci sözcükten fazlasını okumak isteyen okurlarımız, en aşağıdaki linki tıklayabilirler!

***


Tiyatro Öteki Hayatlar'ın "Üç Yapraklı Yonca"


Melih Anık
6 Nisan 2014

Tiyatro Öteki Hayatlar'ın "Üç Yapraklı Yonca" isimli piyesini seyrettim. Oyunu seyretmiş olmaktan dolayı memnunum. Eda Erman ve Ufuk Karagöz'ün oyunculuklarını beğendim. Özellikle Eda Erman'ın sahnede âdeta başka bir kişi olmasını sahnenin büyüsü ile açıklayabildim. Elbette onun tiyatroyu sevmesinin rolü var (herhalde). Her iki oyuncunun güzel oyunculukları oyunu sıkılmadan seyretmemi sağladı. Ancak oyun daha kısa olabilir miydi diye de düşündüm.


Metinle ilgili tereddütte kaldım. Tek bir metin üzerinden yazarını değerlendirerek yanlış yapmak istemedim. Bu nedenle oyunun yazarına, H. Can Utku'ya ulaştım. Yazarlığı üzerine hataya düşmemek için kendisini tanımak istediğimi, özgeçmişini ve basılmış oyun metinlerini nereden bulacağımı sordum. Mitos-Boyut'tan çıkmış "Ölü Güvercin" (2004)den başka oyununun basılı olmadığını söyledi. Ben de özgeçmişini ve  mümkünse kendi seçeceği oyunların metinlerini bana göndermesini rica ettim, Adviye (2003), Karşılaşmalar (1999), Başıbozuklar Zirvesi (2013) isimli oyunlarının metnini ve özgeçmişini gönderdi. Mitos-Boyut'tan çıkmış olan "Ölü Güvercin" de "Mitos Boyut 1. Oyun Yarışması (2006)" ödül almış oyunların birlikte basıldığı kitabın içindeydi. Kütüphanemde vardı. 


(Kaynak: Düşünceler)

***


Ayrıca bakınız:

Melih Anık, PROTOKOLe at gözlüğüyle değil kendi gözlüğüyle bakıyor!

Genco Erkal başta olmak üzere samimiyetsizlere ders veren Anık yazdı


"Yazı yazma hastalığından muzdarip" Melih Anık, estetik tatlar katıyor...


Melih Anık, "On dönüm bostan yan gel yat Osman!" demeden yazıyor...


Melih Anık, "ipimle kuşağım" demek yerine, "bilimsel veriler"le yazıyor...


Melih Anık, "İFTİRA MÜTALÂASI" yazarı Üstün Akmen'gilleri eleştirdi!...


Coşkun Büktel, Bulunmaz'ın retweet'lediği Anık'ın tweet'ini retweet'ledi!


Hilmi Bulunmaz, Coşkun Büktel ile Melih Anık arasında da köprü oldu...


Gerçek ve somut tiyatro tartışması dergilerde değil İnternet'te yapılıyor!


LİNÇÇİ tiyatro dergilerinin çanak yaladığı bu süreçte, İnternet interaktif!


Tiyatro dergilerinin nal (reklâm) topladığı bir süreçte, İnternet gayet net!


Tiyatro ödülleri hakkında bu kadar net, bu kadar somut yazı yazılmadı!

Tiyatro esnafı bir yerden bir ekmek ararken Melih Anık ikirciksiz yazıyor

Sığ sularda solucan hâline gelen tiyatrocular varken bu yazı da okunur!

Tiyatronun yozlaşması için POT üstüne POT kıran DOT'a DOsTlukla...

Bilime, edebiyata, estetiğe ve sanata önem veren Melih Anık yine yazdı

Melih Anık, işlevsiz ve yararsız yapay eleştiri tezgâhı TEB'i eleştiriyor...

Anık'ın yazısı içindeki "Yiğit Sertdemir" adı geçen bölümleri sunuyoruz!


Anık (Üstün Akmen'in hukuku yaralayan MÜTALÂA metnini) unutmuyor!

Tiyatro yazarlığında "yüzde yüz"e en yakın yazarlardan biri: Melih Anık!

Melih Anık, kişisel çıkar gözetmediği için nesnel değerlendirme yapıyor!

Ostermeier süte su katıp yumurtasız omlet yapmış yada Ibsen'siz Ibsen.

Tiyatro sanatının gelişmesi için çalışan Melih Anık'ın yazısını okuyun...


Tiyatro dergileri eleştiri sürecinin dışına savrulurken Melih Anık yazıyor

Anık'a yakın durduğumuz için uzak durduğumuz Shakespeare'i sunduk!

AST'ın "işçi sınıfı"na sarılmasının hafifliği sonucu "ezen-ezilen" tespiti...


Yayınlanmakta olan tiyatro dergilerinde görmediğimiz bilimsel duyarlılık.


Tiyatrodaki hemen herkes dedikodu batağında kıvranırken, Anık yazdı!