15 Ekim 2014 Çarşamba

Melih Anık, "şaibeli istifa"sını sunan "vekil" Mustafa Kurt olayına yaklaştı!

Oyun'un notu: Tiyatro yazarı Melih Anık, yazılarından yalnızca 150 sözcüklük bir alıntı yapılabilmesine izin verdiği için, 150'nci sözcükten fazlasını okumak isteyen okurlarımız, en aşağıdaki linki tıklayabilirler!

***


Mustafa Kurt'un İstifa Haberinin Gösterdikleri

Melih Anık 

15 Ekim 2014

Türkiye'nin 'Amiral gemisi'(?) basılı Hürriyet 15 Ekim 2014 tarihli nüshasının birinci sayfasında şu haberi verdi:


Habere göre Devlet Tiyatroları Genel Müdür Vekili Mustafa Kurt "Alman yazar Goethe'ye ait oyunun orijinal metnindeki 'seninle yatmak istiyorum' gibi replikler nedeniyle oyunun kaldırılmak istenmesi" nedeniyle istifa etmişti. Haberin devamında ise (5.sayfa) oyunun Kazım Akşar'a ait olduğu(ki öyleydi) belirtilmişti.. Yâni haber birinci sayfadan beşinci sayfaya geçerken gerçek ortaya çıkmıştı(!):


Haberi Hürriyet'in birinci sayfasından 'kapan' diken.com.tr beşinci sayfaya bakmadan ya da umursamadan haberi geçmişti:


diken.com.tr de haberi 'büyütmüştü: "klâsik Alman edebiyatının en büyük yazarlarından Goethe'ye" ait oyuna sansür yapılmıştı. Türk yazarın bir oyununa sansür yapılmasının o kadar da önemi(haber değeri) yoktu. diken, haberi 'süslerken' takip eden cümlede oyunu Kâzım Akşar'ın 'yazıp yönettiğini' belirtirken ne yaptığını bilmiyordu.


Bendeniz diken'e birkaç twit yazdım. Diken haberi 'sessizce' düzeltti.


Türkiye sanata, tiyatroya bu kadar değer veriyor. Haber medyanın, kendi anlayışına göre muhalefet yapmaya yaradığı ölçüde haber değeri taşıyor. Yanlış yapmanın sorumluluğu hissedilmiyor.


(Kaynak: Dokunuş)

***


Ayrıca bakınız:

Melih Anık, PROTOKOLe at gözlüğüyle değil kendi gözlüğüyle bakıyor!

Genco Erkal başta olmak üzere samimiyetsizlere ders veren Anık yazdı


"Yazı yazma hastalığından muzdarip" Melih Anık, estetik tatlar katıyor...


Melih Anık, "On dönüm bostan yan gel yat Osman!" demeden yazıyor...


Melih Anık, "ipimle kuşağım" demek yerine, "bilimsel veriler"le yazıyor...


Melih Anık, "İFTİRA MÜTALÂASI" yazarı Üstün Akmen'gilleri eleştirdi!...


Coşkun Büktel, Bulunmaz'ın retweet'lediği Anık'ın tweet'ini retweet'ledi!


Hilmi Bulunmaz, Coşkun Büktel ile Melih Anık arasında da köprü oldu...


Gerçek ve somut tiyatro tartışması dergilerde değil İnternet'te yapılıyor!


LİNÇÇİ tiyatro dergilerinin çanak yaladığı bu süreçte, İnternet interaktif!


Tiyatro dergilerinin nal (reklâm) topladığı bir süreçte, İnternet gayet net!


Tiyatro ödülleri hakkında bu kadar net, bu kadar somut yazı yazılmadı!

Tiyatro esnafı bir yerden bir ekmek ararken Melih Anık  ikirciksiz yazıyor 

Sığ sularda solucan hâline gelen tiyatrocular varken bu yazı da okunur!

Tiyatronun yozlaşması için POT üstüne POT kıran DOT'a DOsTlukla ... 

Bilime, edebiyata, estetiğe ve sanata önem veren Melih Anık  yine yazdı

Melih Anık, işlevsiz ve yararsız yapay eleştiri tezgâhı TEB'i eleştiriyor...

Anık'ın yazısı içindeki "Yiğit Sertdemir" adı geçen bölümleri sunuyoruz!


Anık (Üstün Akmen'in hukuku yaralayan MÜTALÂA metnini) unutmuyor!

Tiyatro yazarlığında "yüzde yüz"e en yakın yazarlardan biri: Melih Anık!

Melih Anık, kişisel çıkar gözetmediği için nesnel değerlendirme yapıyor!

Ostermeier süte su katıp yumurtasız omlet yapmış yada Ibsen'siz Ibsen.

Tiyatro sanatının gelişmesi için çalışan Melih Anık'ın yazısını okuyun...


Tiyatro dergileri eleştiri sürecinin dışına savrulurken Melih Anık yazıyor

Anık'a yakın durduğumuz için uzak durduğumuz Shakespeare'i sunduk!

AST'ın "işçi sınıfı"na sarılmasının hafifliği sonucu "ezen-ezilen" tespiti...


Yayınlanmakta olan tiyatro dergilerinde görmediğimiz bilimsel duyarlılık.


Tiyatrodaki hemen herkes dedikodu batağında kıvranırken, Anık yazdı!


Masalcı nine gibi olmayan Anık izleyip okuduktan sonra eleştiri yazıyor...


Melih Anık, bir temel eser daha üretip tiyatroya başlayanlara ders verdi...