20 Ekim 2014 Pazartesi

Melih Anık tiyatroya yarar değil de zarar veren Üstün Akmen'i eleştiriyor!

Oyun'un notu: Tiyatro yazarı Melih Anık, yazılarından yalnızca 150 sözcüklük bir alıntı yapılabilmesine izin verdiği için, 150'nci sözcükten fazlasını okumak isteyen okurlarımız, en aşağıdaki linki tıklayabilirler!

***

Üstün Akmen Oyun Dergisi'nde Beni Suçlamış


Melih Anık
20 Ekim 2014

Tiyatromuzun seviyesinin çok yüksek olmadığı meydanda. Ama oyuncu olmak isteyen çok, tiyatro yapmak isteyen çok. Oyun yazan çok. Talep yüksek olunca arz da çoğalıyor. Yazarlık, oyunculuk atölyeleri, kurslar, okullar açılıyor ardı ardına. Herkes yönetmen, herkes oyuncu. Okumadan yazan, yaşamadan oynayan, bir oyun yönetti diye kartvizitinde yönetmen yazanların ülkesi burası. Ortaya çıkanın düzeyi de ona göre.

'Ülkede tiyatro zar zor nefes alırken' düşüncesini açık açık söyleyen  neredeyse düşman , hain ilân edilecek. ‘Gençlere destek olmak lâzım onlar zaten zor bir iş yapıyor.’ Bunda eleştiriye değer veriliyormuş gibi bir anlayış var:  Eleştiri destek verirse tiyatro kurtulacak! ‘Destek veren eleştiri’ nedir diye sorduğunuzda  ‘yapıcı eleştiri’ diyorlar. Yâni eksiği gösteren eleştiri. Aslında ‘seyirci ile aramda gölge etme’ demek isteniyor. Eleştiri kötü olursa seyirci gelmez korkusu var yâni. Bu ister istemez eleştirmeni de bağlıyor. Zira mâdem ki ‘destek’ önemli eleştirmenin her seyrettiği oyunun şartlarına bakarak eleştirmesi bekleniyor demektir. Bırakın eleştirinin standartlarını bu kişinin standartlarının olmaması ‘bukalemunlaşması’na neden olur. Daha iyi bukalemun olan eleştirmenleri de 

***

Ayrıca bakınız:


Ak yürekli yazar Melih Anık, kara yürekli yazar Üstün Akmen'i eleştiriyor!

Melih Anık, PROTOKOLe at gözlüğüyle değil kendi gözlüğüyle bakıyor!


Genco Erkal başta olmak üzere samimiyetsizlere ders veren Anık yazdı


"Yazı yazma hastalığından muzdarip" Melih Anık, estetik tatlar katıyor...


Melih Anık, "On dönüm bostan yan gel yat Osman!" demeden yazıyor...


Melih Anık, "ipimle kuşağım" demek yerine, "bilimsel veriler"le yazıyor...


Melih Anık, "İFTİRA MÜTALÂASI" yazarı Üstün Akmen'gilleri eleştirdi!...


Coşkun Büktel, Bulunmaz'ın retweet'lediği Anık'ın tweet'ini retweet'ledi!


Hilmi Bulunmaz, Coşkun Büktel ile Melih Anık arasında da köprü oldu...


Gerçek ve somut tiyatro tartışması dergilerde değil İnternet'te yapılıyor!


LİNÇÇİ tiyatro dergilerinin çanak yaladığı bu süreçte, İnternet interaktif!


Tiyatro dergilerinin nal (reklâm) topladığı bir süreçte, İnternet gayet net!


Tiyatro ödülleri hakkında bu kadar net, bu kadar somut yazı yazılmadı!

Tiyatro esnafı bir yerden bir ekmek ararken Melih Anık  ikirciksiz yazıyor 

Sığ sularda solucan hâline gelen tiyatrocular varken bu yazı da okunur!

Tiyatronun yozlaşması için POT üstüne POT kıran DOT'a DOsTlukla ... 

Bilime, edebiyata, estetiğe ve sanata önem veren Melih Anık  yine yazdı

Melih Anık, işlevsiz ve yararsız yapay eleştiri tezgâhı TEB'i eleştiriyor...

Anık'ın yazısı içindeki "Yiğit Sertdemir" adı geçen bölümleri sunuyoruz!


Anık (Üstün Akmen'in hukuku yaralayan MÜTALÂA metnini) unutmuyor!

Tiyatro yazarlığında "yüzde yüz"e en yakın yazarlardan biri: Melih Anık!

Melih Anık, kişisel çıkar gözetmediği için nesnel değerlendirme yapıyor!

Ostermeier süte su katıp yumurtasız omlet yapmış yada Ibsen'siz Ibsen.

Tiyatro sanatının gelişmesi için çalışan Melih Anık'ın yazısını okuyun...


Tiyatro dergileri eleştiri sürecinin dışına savrulurken Melih Anık yazıyor

Anık'a yakın durduğumuz için uzak durduğumuz Shakespeare'i sunduk!

AST'ın "işçi sınıfı"na sarılmasının hafifliği sonucu "ezen-ezilen" tespiti...


Yayınlanmakta olan tiyatro dergilerinde görmediğimiz bilimsel duyarlılık.


Tiyatrodaki hemen herkes dedikodu batağında kıvranırken, Anık yazdı!


Masalcı nine gibi olmayan Anık izleyip okuduktan sonra eleştiri yazıyor...


Melih Anık, bir temel eser daha üretip tiyatroya başlayanlara ders verdi...


Melih Anık, "şaibeli istifa"sını sunan "vekil" Mustafa Kurt olayına yaklaştı!

Tiyatrocuların ezici çoğunluğundan daha fazla tiyatroyu seven kişi yazdı!