15 Aralık 2014 Pazartesi

Medya, tiyatro sanatını "aç kapa artema" gibi kullanırken Anık yazıyor!...

Oyun'un notu: Tiyatro yazarı Melih Anık, yazılarından yalnızca 150 sözcüklük bir alıntı yapılabilmesine izin verdiği için, 150'nci sözcükten fazlasını okumak isteyen okurlarımız, en aşağıdaki linki tıklayabilirler!

***

Kazım Akşar'ın Goethe'si : 'Güneş Batarken Bile Büyük' (İDT)


Melih Anık
15 Aralık 2014

Kazım Akşar, çok okumuş, çok araştırmış, "Güneş Batarken Bile Büyük" oyununu yazmış. Oyunun tekstini istemek için başlattığım ve teksti veremeyeceğini söylemesiyle sona eren birkaç mesajlık  görüşmemizde yazarın kendisi söylemedi bunu bana. Oyunla ilgili sansür tartışmaları çıktığında, olay arayan saygıdeğer medyamız yazara  söz verdiğinde öğrendim. Tiyatronun gündem olabilmesi, bu gibi "hassasiyetlerin" okşanmasına bağlı. Şükürler olsun(!) ortaya çıktı ki, DT sansür etmemiş, Kazım Akşar da zaten eserine dokundurtmazmış. Medya konuyu kapadı, yeni bir sansasyon beklemeye başladı. Benim için konu o zaman açıldı. Teksti merak ettim. Uzun yazışma, telefon görüşmelerinden sonra ki, "DT oyunu zaten verecekti, ortada yanlış anlaşma vardı falan" olduğu anlaşıldı(!)'dan sonra, oyunun tekstini alıp okuma fırsatım oldu.

Oyun Goethe'nin (1749-1832) Weimer'a ikinci geliş yıllarına tekabül ediyor. Goethe, 1775'de ilk kez Weimer'a gelmiş. İkinci gelişi ise 1792. Oyundaki olayları -Christiane ile evliliği (1806), Napoleon'un Weimar'ı işgali (1806), Christiane'nin ölümü (1816)- dikkate alarak oyun için bir tarih aralığı vermek mümkün.

Birinci Perde'nin III. Sahnesi'nde 

(Kaynak: Düşünceler)

***

Ayrıca bakınız:

Ak yürekli yazar Melih Anık, kara yürekli yazar Üstün Akmen'i eleştiriyor!

Melih Anık, PROTOKOLe at gözlüğüyle değil kendi gözlüğüyle bakıyor!


Genco Erkal başta olmak üzere samimiyetsizlere ders veren Anık yazdı


"Yazı yazma hastalığından muzdarip" Melih Anık, estetik tatlar katıyor...


Melih Anık, "On dönüm bostan yan gel yat Osman!" demeden yazıyor...


Melih Anık, "ipimle kuşağım" demek yerine, "bilimsel veriler"le yazıyor...


Melih Anık, "İFTİRA MÜTALÂASI" yazarı Üstün Akmen'gilleri eleştirdi!...


Coşkun Büktel, Bulunmaz'ın retweet'lediği Anık'ın tweet'ini retweet'ledi!


Hilmi Bulunmaz, Coşkun Büktel ile Melih Anık arasında da köprü oldu...


Gerçek ve somut tiyatro tartışması dergilerde değil İnternet'te yapılıyor!


LİNÇÇİ tiyatro dergilerinin çanak yaladığı bu süreçte, İnternet interaktif!


Tiyatro dergilerinin nal (reklâm) topladığı bir süreçte, İnternet gayet net!


Tiyatro ödülleri hakkında bu kadar net, bu kadar somut yazı yazılmadı!

Tiyatro esnafı bir yerden bir ekmek ararken Melih Anık  ikirciksiz yazıyor 

Sığ sularda solucan hâline gelen tiyatrocular varken bu yazı da okunur!

Tiyatronun yozlaşması için POT üstüne POT kıran DOT'a DOsTlukla ... 

Bilime, edebiyata, estetiğe ve sanata önem veren Melih Anık  yine yazdı

Melih Anık, işlevsiz ve yararsız yapay eleştiri tezgâhı TEB'i eleştiriyor...

Anık'ın yazısı içindeki "Yiğit Sertdemir" adı geçen bölümleri sunuyoruz!


Anık (Üstün Akmen'in hukuku yaralayan MÜTALÂA metnini) unutmuyor!

Tiyatro yazarlığında "yüzde yüz"e en yakın yazarlardan biri: Melih Anık!

Melih Anık, kişisel çıkar gözetmediği için nesnel değerlendirme yapıyor!

Ostermeier süte su katıp yumurtasız omlet yapmış yada Ibsen'siz Ibsen.

Tiyatro sanatının gelişmesi için çalışan Melih Anık'ın yazısını okuyun...


Tiyatro dergileri eleştiri sürecinin dışına savrulurken Melih Anık yazıyor

Anık'a yakın durduğumuz için uzak durduğumuz Shakespeare'i sunduk!

AST'ın "işçi sınıfı"na sarılmasının hafifliği sonucu "ezen-ezilen" tespiti...

Yayınlanmakta olan tiyatro dergilerinde görmediğimiz bilimsel duyarlılık.


Tiyatrodaki hemen herkes dedikodu batağında kıvranırken, Anık yazdı!

Masalcı nine gibi olmayan Anık izleyip okuduktan sonra eleştiri yazıyor...

Melih Anık, bir temel eser daha üretip tiyatroya başlayanlara ders verdi...

Melih Anık, "şaibeli istifa"sını sunan "vekil" Mustafa Kurt olayına yaklaştı!

Tiyatrocuların ezici çoğunluğundan daha fazla tiyatroyu seven kişi yazdı!


Melih Anık tiyatroya yarar değil de zarar veren Üstün Akmen'i eleştiriyor!


Tiyatro eleştirisinin SIFIR ÇEKTİĞİ bir ülkede, sıfırdan ötesini okuyunuz!


Hiçbir çıkar gözetmeyip hiçbir rüşvet almadan yazan Melih Anık'ı da oku!


Bütün burjuva partileri gibi CHP de havanda su dövmek zorunda kalıyor!


Melih Anık belediye reisinin verdiği deli gömleğini giymek yerine yazıyor!