5 Nisan 2015 Pazar

Orhan Alkaya'yı dâvâ etme girişiminde bulunan Büktel, neden vazgeçti?!

BEN HANGİ KÜFÜRLERİ DAVA ETMİYORUM, ONLAR HANGİ ELEŞTİRİLERİMİ DAVA EDİYOR?

ORHAN ALKAYA'YI DAVA ETMEKTEN NİÇİN VAZGEÇTİM? Bir ara ben de Orhan Alkaya'yı mahkemeye verip onun zengin ve (şu anda) şöhretli de olmasından yararlanarak yüklü bir tazminat koparmayı aklımdan geçirmiştim. Alkaya'nın bunu hak etmediği de söylenemezdi. "Coşkun Büktel zavallıcık, sus artık. Sen hiçbir şeysin." "Coşkun Büktel bi s.ktirip gitsene zavallı hamam böceği. Ezilme diye uğraşıyoruz zavallıcık." (https://twitter.com/feridunc/status/192970440573059072/photo/1) şeklindeki ifadelerinin hakaret olmadığını ve yüklü bir tazminat cezası gerektirmediğini, yeryüzünde hiçbir hakim söyleyemezdi. Çünkü ayrıca ortada en hafif bir tahrik unsuru ya da hafifletici neden de yoktu. (Bakınız, belgedeki Coşkun Büktel cevabı.)



Ama sonra düşündüm: Alkaya, tüm dostları linççiler arasında olduğu halde linç kampanyasını imzalamamıştı. Bana iftira atmamış, hakkımda beni temizlemekle uğraşmak zorunda bırakacak, bana mesai harcatacak yalan beyanlarda bulunmamıştı. O nedenle, haksız bir kötücüllükle söylenmiş de olsa, zaten kimsenin inanması mümkün olmayan bu hakaretleri bahane ederek, Alkaya'nın sırtından para kazanmaya kalkışmak bana yakışmayacaktı. Alkaya'nın inandırıcılıktan tamamen yoksun o hakaretleri, bana en küçük bir zarar verebilmiş değildi ki... Alkaya'nın tamamen kendi saçma kötücüllüğünü teşhir eden o hakaretlerin bana zarar vereceği hayal bile edilemezdi. Tam tersine, her fırsatta onları "ben" teşhir ettiğim için, o hakaretler bana değil, bizzat Alkaya'ya zarar vermişti, veriyordu ve verecekti. Ne kadar galiz olursa olsun, kendinden ve linççi dostlarından başka hiç kimseye zarar verememiş o hakaretler için Orhan Alkaya'dan para koparmaya çalışmak iğrenç bir davranış olacaktı. O nedenle Alkaya'yı dava etmekten vazgeçtim.

PEKİ YA ONLAR?... ONLAR HANGİ ELEŞTİRİLERİMİ DAVA EDİYOR?
Ben Orhan Alkaya'nın açıkça adımı verip ""Coşkun Büktel bi s.ktirip gitsene zavallı hamam böceği. Ezilme diye uğraşıyoruz zavallıcık." demesini bile bana zarar veremez diye dava etmezken; sinekten yağ çıkarmaya çalışan Mimesisçi Ömer F. Kurhan, bakın savcıya beni hangi twitlerim yüzünden şikayet etmiş:

Asıl şikayet konusu bu twit: "BAZI BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ FELSEFE MEZUNLARININ BİLE HAK HUKUK KONUSUNDA AT HIRSIZLARINDAN DAHA ADİL DÜŞÜNEMEDİĞİ BİR ÜLKEYİZ."

BİR DE ŞU SERİ TWİTLER: https://twitter.com/coskunbuktel/status/280053357480116224

KONUNUN ESASINI ÖĞRENİP ELEŞTİRİMDE HAKLI MIYIM, HAKSIZ MIYIM ANLAMAK İÇİN, LÜTFEN ŞU LİNKE DE BAKINIZ:http://www.facebook.com/coskunbuktel/posts/530505003634281
  • Coşkun Büktel SAHNELEDİĞİNİZ BRECHT OYUNUNUN ANKARA TİYATRO FESTİVALİNDE BİLET KESİLEREK OYNANMASINA İZİN VERİRSENİZ, KESİLEN BİLETLER ÜZERİNDEN ONK AJANS'A BRECHT'İN TELİF HAKKINI ÖDEMEK ZORUNDASINIZ. AMATÖR DE OLSANIZ, BİLET KESTİĞİNİZ GÖSTERİDE BRECHT VARİSLERİNİN TÜRKİYE TEMSİLCİSİ ONK AJANS SİZİ PROFESYONEL SAYAR VE BİLETLİ GÖSTERİNİN (SADECE O BİLETLİ GÖSTERİNİN) TELİFİNİ İSTER. DURUM BU KADAR AÇIK VE BASİTKEN, SİZ BU DURUMDA DARİO FO'NUN BAMBAŞKA BİR BAĞLAMDA SÖYLEDİĞİ BİR SÖZÜN ARKASINA SIĞINARAK VE SAYISAL KALABALIĞINIZDAN YARARLANARAK "ÖDENMEYECEK ÖDEMİYORUZ" DİYE DEMAGOJİK BİR KAMPANYA DÜZENLER, HAK VE HUKUK KAVRAMLARINI TEKMELEYEREK YERE ÇALIP ÜSTÜNDE ZIPLAMAYA BAŞLAR VE KARŞI SESLERİ SANSÜRLE SUSTURUP YAZARLARIN "TELİF HAKKINI" HUKUK DIŞI BU KAMPANYA İLE TARTIŞMALI HALE GETİRMEYE ÇALIŞIRSANIZ; ÜLKEDEKİ TÜM YAZARLAR SUSSA BİLE, BEN SUSMAM VE YAPTIĞINIZ BU CAZGIRLIĞI, GAYET HAKLI OLARAK, ÇOK SERT ELEŞTİRİRİM. "ÖDENMEYECEK ÖDEMİYORUZ"MUŞ!... TELİF ÖDERLERSE, AMATÖR TİYATROLAR TASFİYE OLUR, BATARLARMIŞ!... DEMAGOJİYE BAK!... NEDEN BATSINLAR?... TİYATRO TARİHİNDE, TELİF ÖDEMEDEN OYNANABİLECEK ON BİNLERCE OYUN VAR. İLLE BRECHT OYNAYACAKSANIZ, YA BİLET KESİLMESİNE İZİN VERMEYECEKSİNİZ YA DA BİLET KESİLİRSE, TELİF HAKKI ÖDEYECEKSİNİZ. ANLAŞILMASI BU KADAR BASİT BİR KONU HAKKINDA, BİR SÜRÜ ADAM, MİMESİS SİTESİNDE TOPLANIP DA SAYFALAR DOLUSU DEMAGOJİ YAPMAKTAN VE KARŞI SESLERİ KENDİLERİNDEN MENKUL BİR BAHANEYLE SANSÜR ETMEKTEN UTANMAZLARSA, BEN O DEMAGOJİK TUTUMLA SERGİLENEN ADALET ANLAYIŞINI AT HIRSIZLARININ ADALET ANLAYIŞINDAN DAHA ADİL BULAMAM. BU KİŞİLİKLERE YÖNELİK BİR HAKARET DEĞİL, SANSÜRCÜ EYLEMİNİZE, HUKUK DIŞI FİKİRLERİNİZE (FİKİR DE EYLEMDİR) VE DEMAGOJİLERİNİZE YÖNELİK GAYET HAKLI BİR ELEŞTİRİDİR.
  • Coşkun Büktel SANSÜRÜN GEREKÇESİ OLMAZ, ANCAK BAHANESİ OLUR.
  • Coşkun Büktel FERİDUN ÇETİNKAYA: Sansürcüyseniz, gerisi teferruattır.
  • Coşkun Büktel GÜNCELLEME: "At hırsızı" sözcüğünü kendisinin kişiliğine yönelik bir hakarette bulunmak için kullandığımı iddia ederek avukatı marifetiyle beni savcılığa şikayet eden Ömer F Kurhan'a savcı (Büktel'in kendi eliyle yazdığı savunmayı okuduktan sonra)"kovuşturmaya gerek yoktur" yanıtını verdi.

    Ne yazık ki, sansürcü Mimesis'in okurları, sayın savcının sahip olduğu şansa, Büktel'in savunmasını okumak şansına asla sahip olmadıklarından; kendi kendilerine hâlâ, "paralı gösteri için Brecht telifinin ödenmek zorunda kalınmasınnın" amatör tiyatroların bitirilmeye çalışıldığı anlamına geldiği yalanıyla doldurulmuş düzinelerce sayfayı (karşı görüşleri hiç merak etmeksizin) çerez gibi tüketmeye devam ediyor; aleyhindeki linç kampanyasına imza attıkları Coşkun Büktel'i ise "küfürbaz" olduğu gerekçesiyle okumuyorlar. 

    Ya Orhan Alkaya'nın küfürleri? Alkaya'yı da "küfrü bırak" diye uyarıyorlar mı? Hayır, ne kadar galiz ve hatta ağza alınmayacak kadar iğrenç olsa da, Alkaya'nın küfürlerinden rahatsız değiller; onlar Büktel'in savcıları bile inandıran "küfürlerinden"(?!) rahatsızlar. Kafa bu! 

    Ve düşünün ki, Türkiye'de Theope ve Coşkun büktel ortaya çıkana değin, bu kafaya karşı esaslı bir muhalafet geliştirmeye hiçbir kişi veya kurum cesaret edemedi. Büktel'i de hangi yöntemlerle susturmaya çalıştıklarını görüyorsunuz. (Yani yalnızca bu satırlara ulaşabilenler görüyor.) Türkiye'de tiyatroyu temsil eden kafa bu olduğu için, dergilerde, yazılarda, ansiklopedilerde, vb. Coşkun Büktel'in adı bile geçmiyor. Coşkun Büktel sessizliğin şalıyla örtbas edilip sesi kesilmeye, yok edilmeye çalışılıyor. Ne yazık ki, tiyatrocu adayı pek çok insan bile, bu yüzden Büktel ve "Theope" adını duymamış bile olabiliyor. Duysalar bile onlara söylenen muhtemelen şundan ibaret oluyor: "Büktel mi? Boşver, küfürbazın teki..."

    Tiyatro sanatımızın bu en önemli handikabına karşı dürüst insanların nesnel ve somut belgeleriyle gerçeği yaymaktan korkmayacak kadar cesur da olmasına ihtiyaç var. 

    ÇÜNKÜ ARADA BAZI KİŞİLER BAZI MENFAATLERE ULAŞSA DA, AT HIRSIZI MANTIĞININ EGEMEN OLDUĞU BİR TİYATRO SANATI, SANATSAL ALANDA HİÇBİR YERE ULAŞAMAZ.
  • Coşkun Büktel BONUS: ESKİ DT GENELMÜDÜRÜ YÜCEL ERTEN'İN BÜKTEL'E YÖNELİK KÜFRÜ;

    YÜCEL ERTEN: Çüktel, bu yorumun da ancak senin düğünde damat vuran bir dalkürek olduğunu gösterir... Şu yazdığımı herkes bir görsün de sonra engelleyeceğim seni hıyar aleyhisselam!...


    KAYNAK: http://kazimsimsek.com/.../yucel-erten-ve.../...
  • Coşkun Büktel MUSTAFA DEMİRKANLI'NIN DAHA ESKİ KÜFÜR REPERTUARINDAN BAZI ÖRNEKLER: 

    - ilk tepkim ANA AVRAT SÖVMEK oldu,


    - insanlıktan nasibini alamamış, kendini sosyalist ilan eden bu meczup

    - ŞEREFSİZ bir insan müsveddesi

    - İyi ki o tarihte karşılaşmamışım bu satırlarla, TEPKİM ÇOK DAHA BÜYÜK OLURDU.

    - terbiyesiz.

    - Ama bu pespaye adam, korkaktır, alçaktır

    - Ama, bukalemun Bulunmaz’lar,

    - Coşkun Büktel-Hilmi Bulunmaz ilişkilerinin boyutunu, hacker’lık serüvenlerini, yalanlarını...

    - Arsızlığın ve utanmazlığın bu kadarı

    - çünkü artık asla bu lanetlilerin sitelerinde işim olmayacak.

    - Büktel için, kendisini pohpohlayan bir yayıncının Hacker’lık yapmasında hiç bir ahlaki sorun yoktur.

    - Siteyi H. Hilmi Bulunmaz kendilerinin hacklediğini açıkladı.

    - yayınevi-matbaa eşkıyalarca basıldı

    - Büktel’in hackerlarla kol kolalığı

    - Birini susturmak için sitesini basıp hacklemek kadar, buna sessiz kalmak da ahlaksızlıktır.

    - Bu adam epey sahtekârlık yapıyor

    - bu tür yalanların Bulunmaz-Büktel ilişkisi için önemli olmadığını

    - okurları kandırmaya devam etti

    - Bu yalan ise Hilmi Bulunmaz’ın yalanı olduğu için Büktel’i hiç ama hiç ilgilendirmedi.

    - Büktel kör, sağır ve dilsiz

    - Her ikisini de Türk tabiplerine havale ediyorum.

    KAYNAK: http://tiyatroyun.blogspot.com/.../tiyatro-kamuoyunu...
  • Coşkun Büktel BONUS:
    MUSTAFA DEMİRKANLI TARAFINDAN BANA YÖNELTİLMİŞ EN SON VE EN GALİZ KÜFÜRLERDEN BİR ÖRNEK:


    Büktel, sen ne kadar korkak bir adamsın ve sen ne kadar yalanı ilke edinmiş bir adamsın ve sen Büktel ne kadar iftiracı bir adamsın. Adamsan karşıma çık, ne diyeceksen yüzüme söyle, bunu sana defalarca söyledim ve sen hepsinde kaçtın... Sadece yalan, iftira ile yaşamayı tercih ediyorsun. Eğer sen adamsan, karşıma çıkamıyorsan sıkıştığın yerde adımı kullanma! Bu takma ismlilerin sahibi tam bir orospu çocuğudur, bunları bana maletmeye kalkan da kendi sıfatını kendine yakılştırsın ama Büktel bir daha belgesiz konuşmam deme, eğer utanma duygun varsa. Tekrar ediyorum, bu takma isimlileri yaratan Orrospu çocuğudur!!! Sakın bana küfrettin deme! Ben şerefsizlere küfrediyorum, o şerefsiz elini kaldırırsa, "benim o derse" ben de evet o elini kaldırana küfrettim diyeceğim. Karşıma çıkmadan bu iftiralarla yaşamayı tercih ediyorsan bu ancak sana yakışır. Pis iftiracı, yalancı... Yüreğin ve kendine güvenin varsa karşıma çık pis iftiracı... Utanma duygusunu yitirmiş sahte yazar...
    KAYNAK: http://www.coskunbuktel.com/bukteldemirkanlineicti.htm
  • Coşkun Büktel SİZE KÜFREDİLİYORSA, KÜFÜRLERİ SANSÜR EDİP OKURLARDAN SAKLAMAYIN; TAM TERSİNE, TEŞHİR EDİN: ÇİĞ YEMEDİYSENİZ, BAŞINIZ AĞRIMAZ, KÜFÜRLER ÜSTÜNÜZE YAPIŞMAZ/YAKIŞMAZ.
  • Ercument Karatas Bu bilet konusu ilginçmiş. İnsan ilk okuduğunda 'neden ödesinler ki?' diye düşünüyor ama biraz daha düşününce birkaç bakımdan ödemeleri gerektiğini anlıyor. İnsanı muhtemelen çok ucuza adam edecek bir yaklaşım ayrıca.
  • Coşkun Büktel MUSTAFA DEMİRKANLI'NIN BANA AÇIKÇA "ÖDLEK HERİF" VE "YETENEKSİZ BECERİKSİZ ADAM" DİYE KÜFRETTİĞİ SAYFA: 
    https://www.facebook.com/coskun.../posts/808189222532523...
  • Coşkun Büktel BENİ KÜFÜRBAZ OLMAKLA SUÇLAYIP SAVCILARA SÜREKLİ DİLEKÇE VEREREK HAKKIMDA SÜREKLİ TAKİPSİZLİK YA DA BERAAT ALAN HAKARET SORUŞTURMA VE KOVUŞTURMALARI BAŞLATMIŞ MUSTAFA DEMİRKANLI; BENİ VE DEVLETİN ADLİYESİNİ TAKİPSİZLİK YA DA BERAATLE SONUÇLANAN SUÇLAMALARIYLA GEREKSİZ MEŞGUL ETMEKTEN YILMIYOR.
    DUA ETSİN Kİ BEN ONU DAVA ETMİYORUM; EĞER DAVA AÇSAM, ÖRNEĞİN, BANA "ÖDLEK HERİF", "YETENEKSİZ, BECERİKSİZ ADAM" DEDİĞİ ŞU SAYFADAKİ İFTİRA VE HAKARETLERİNDEN YAKAYI SIYIRMASI SİZCE MÜMKÜN OLUR MUYDU?
    https://www.facebook.com/coskun.buktel/posts/808189222532523