6 Mayıs 2014 Salı

Sığ sularda solucan hâline gelen tiyatrocular varken bu yazı da okunur...

Oyun'un notu: Tiyatro yazarı Melih Anık, yazılarından yalnızca 150 sözcüklük bir alıntı yapılabilmesine izin verdiği için, 150'nci sözcükten fazlasını okumak isteyen okurlarımız, en aşağıdaki linki tıklayabilirler!

***


Fiziksel Tiyatro: "Clout Theatre" İstanbul’da idi.


Melih Anık

6 Mayıs 2014

Gösterilerden çıktığımda hissettiklerim şunlardı: İlk gösteri benim için daha açıklayıcı idi. Belki de hikâyeyi bildiğim için rahat takip edebildim. Daniil Kharms'ın Yaşlı Kadın hikâyesinden yola çıkan "Bir Adam Böyle Ufalandı"nın çok başarılı bir anlatımı olduğunu söyleyebilirim ("ekspresyonist sessiz film biçimi") Hikâye Clout tiyatrosu için yazılmış gibiydi. Anlatım dili ve mekân kullanımı çok başarılı idi. Sanal, gerçek, rüya iç içe geçmişti ve sahne üzeri, dekor parçaları ve aksesuarlar öylesine güzel kullanılıyordu ki akışın içinde sürüklendiğimi itiraf ederim. Ancak hikâyenin içinde yer yer değişiklikler yapılmıştı. ("Başka hikâyeler, metafizik sorunlar, anlamsız şiddet dürtüleri hikâye akışını sürekli engeller.") Bu nedenle orijinal hikâyedekinden farklı bir ruh ortaya çıkmıştı. Kharms'ın hikâyesinin sonundaki "metafizik" bitiş bana daha güzel geldi. 


Skype üzerinden provaları yapılan "Sonsuz Beyhudeliğin Muhtelif Yaşantıları" ilk oyuna göre daha soyut kaldı. ("Çeşitli nedenlerle intihar etmiş olan üç karakter cehennemde, bir intihar sonrası terapi grubunda bir araya gelir. İntiharın beyhudeliği yansıtılır.") Bunun nedeninin temeldeki hikâye eksikliği olduğunu düşünüyorum.


(Kaynak: Düşünceler)


***


Ayrıca bakınız:


Melih Anık, PROTOKOLe at gözlüğüyle değil kendi gözlüğüyle bakıyor!


Genco Erkal başta olmak üzere samimiyetsizlere ders veren Anık yazdı


"Yazı yazma hastalığından muzdarip" Melih Anık, estetik tatlar katıyor...


Melih Anık, "On dönüm bostan yan gel yat Osman!" demeden yazıyor...


Melih Anık, "ipimle kuşağım" demek yerine, "bilimsel veriler"le yazıyor...


Melih Anık, "İFTİRA MÜTALÂASI" yazarı Üstün Akmen'gilleri eleştirdi!...


Coşkun Büktel, Bulunmaz'ın retweet'lediği Anık'ın tweet'ini retweet'ledi!


Hilmi Bulunmaz, Coşkun Büktel ile Melih Anık arasında da köprü oldu...


Gerçek ve somut tiyatro tartışması dergilerde değil İnternet'te yapılıyor!


LİNÇÇİ tiyatro dergilerinin çanak yaladığı bu süreçte, İnternet interaktif!


Tiyatro dergilerinin nal (reklâm) topladığı bir süreçte, İnternet gayet net!


Tiyatro ödülleri hakkında bu kadar net, bu kadar somut yazı yazılmadı!

Tiyatro esnafı bir yerden bir ekmek ararken Melih Anık ikirciksiz yazıyor